Sunday, May 04, 2008

Nog iets om na die pampoen-oes te betaal

Dit is weer tyd vir die keiser om aan my deur te klop vir die jaarlikse lisensiehernuwing. Dis nou amper 'n jaar nadat ek vir my 'n nuwe perd uit die stal gelei het en nou kom mens weer agter dat dit nie altyd betalend is om vir jou hier baie karre aan te skaf nie. Ek sien gereeld heel skaflike tweedenhandse motors wat hier te koop is vir enigiets van $600 to $3000. Maar voor mens dink jy kry 'n bargain moet mens besef dat dit hier nagenoeg $600 per jaar kos om jou kar op die pad te hou. Vir privaatgebruik kos my lisensiehernuwing $268 ($22.33 per maand), en tel nou daarby die VERPLIGTE DERDEPARTY versekering van $332 per jaar ($27.67 per maand) , dan is dit op die kop $600. Daarby kos dit sowat $80 vir motorversekering op jou kar per maand (ek is by Auto & General) en as jy jou kar so 2 keer per jaar laat diens teen sowat $200 per keer werk dit jou ook sowat $33.33 per maand uit. Tel nou alles bymekaar en die perd kos jou $163.33 per maand, en dan is petrol nog nie ingereken nie. Kom ons sê die brandstof kos so $60 per maand as jy so 300 km sou ry, dan is die totale koste sowat : $223 per maand om 'n kar op die pad te hou (en dis nou as jy NIKS op die kar skuld nie). Dit neem ook nie tolgelde in ag nie, wat sowat $40 per maand uitwerk as jy nie werk toe ry met jou kar nie)

Vergelyk dit nou met trein en bus. $25 per week vir treinkaartjie = $100 per maand
$6 per dag vir bus = $132 per maand
Totaal vir bus en trein = $232 per maand as jy bus en trein ry soos ek
(Onthou ek werk ook nie in die stad nie)

Die RTA (Roads and Traffic Authority) is hier direk gekoppel aan die versekeringsmaatskappy wat jou GREEN SLIP (of verpligte derdeparty versekering doen). Sonder hierdie GREEN SLIP mag jy nie op die paaie ry nie.

Hier is 'n voorbeeld:


Ons het dit sommer oor die internet by Allianz se website gedoen.

Daarna het ons die lisensieskyfie via BPAY oor die internet betaal met 'n verwysingsnommer, wat mens by myRTA kan kry deur die verwysingsnommer op jou registrasie brief in te tik. Die lisensieskyfie wat op die kar geplak word word sommer vir jou gepos (en kan in die onderstaande dokument se regterkanste boonste hoek gesien word). Jy mag dit egter eers op jou kar se venster plak NADAT jy eers die GREEN SLIP asook die onderstaande lisensiegelde betaal het. Jy hoef nie in te gaan na ENIGE lisensiekantore om jou lisensieskyfie te kry nie, behalwe natuurlik as jou motor vir 'n inspeksie moet gaan.

Toe ons by myRTA se website kom, nadat ons die Green Slip by Allianz betaal het met kredietkaart, toe het die RTA REEDS GEWEET dat ons klaar die GREEN SLIP hernu het!! Hulle is met mekaar gekoppel. Dus, binne 'n kwessie van 20 minute was ons kar se lisensie hernu. Darem wonderlik die tegnologie!

Nou ja...dis hoe dit werk hier in Oz.

1 comment:

  1. Net as 'n opvolg op hierdie post. Onthou om 132213 te bel. Dis die RTA in NSW se nommer om te bel om die kwitansie nommer te kry van die betaling by die RTA. Dit moet dan op die Certificate of Registration ingeskryf word wat jy by jou hou. Die CTP (Verpligte Derdeparty) kwitansie kan ook net vir jou eie rekords gehou word.

    ReplyDelete

Los vir my n boodskap...komaan wees n sport !
Ek lees alle kommentaar eers voor ek dit publiseer.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Kontak my gerus...

Kontak my as julle wil deur 'n "Comment" by enige post te maak met julle email adres daarin. Ek kry alle "comments" as email voor dit gepubliseer word en sal nie enige telefoonnommers of email adresse op die blog laat kom nie maar dit slegs gebruik om julle te kontak. Groete.

Die mees populêre inskrywings