Thursday, June 14, 2007

Hoe om 'n motor per e-pos te koop

Julle was seker al nuuskierig oor hoe ek dit kon regkry om 4 dae nadat ek in Australië aangekom het dit kon regkry om reeds 'n kar te kon koop...

Wel, die saak staan so:
Omdat ons op 'n tydelike 457 VISA oorgekom het was daar ewe skielik baie meer uitgawes (soos onder andere skool en medies) wat ons nou baie duurder uitkom. Verder is dit blykbaar moeilik om in 'n nuwe land kredietwaardigheid te hê as hulle jou nie van 'n kant af ken nie. Dit het beteken dat ons eenvoudig 'n kar kontant sou moes koop omdat ons nie die maandelikse paaiement sou kon bybring nie - want ons beraamde Aussie begroting het dit vir ons gewys. Ons sou ook eenvoudig nie Australië toe kon kom as ons nie ons huis verkoop het om al ons onkostes te dek nie.

Omdat ek reeds in die verlede "traps" afgetrap het met tweedenhandse karre, het ek hierdie keer besluit om 'n nuwe kar te koop. Kon nie die kans vat om dalk 'n krok te koop en dan met meganiese probleme hier in die vreemde te sukkel nie. Dit het daartoe gelei dat ek reeds 'n geruime tyd voordat ons hiernatoe gevlieg het reeds begin het om al die moontlike kar opsies teen mekaar op te weeg.

Hier is 'n paar voorbeelde:
www.honda.com.au - Suid Afrika se "Car of the year"
www.hyundai.com.au
www.toyota.com.au
www.mitsubishi-motors.com.au
www.mazda.com.au
www.ford.com.au
www.holden.com.au (Soortgelyk aan Chev en Opel) - en Australië se Car of the year
www.volkswagen.com.au (Na my mening is Volkswagen nie juis groot in Australië nie)

daar is sekerlik nog, maar ek was baie beindruk met die nuwe Honda Civic Sedan wat met 'n 1.8 Liter enjin bykans dieselfde krag lewer as 'n 2 liter Toyota Camry of Hyundai Elantra, maar steeds die petrolverbruik het (6.9 liter/100 km) wat baie 1.6 liter karre op hul neus sal laat kyk. Met algehele "drive by wire" tegnologie, "Cruise control", ABS, lugsakke ens. ens., en daarby in dieselfde prysklas as 'n Toyota Corolla 1.8, het ek toe op die' karretjie besluit. Die nuwe Honda Civic het anders as die vorige modelle 'n heel groter kattebak spasie en is baie meer bekostigbaar as die Camry byvoorbeeld.

Nou ja, dit daar gelaat. Ek het toe besluit om vir my die karretjie aan te skaf en het dadelik gesoek na 'n Honda handelaar wat vir my solank die kar in gereedheid kon bring. Met verdere navraag het ek agtergekom dat die wagtyd vir 'n nuwe Honda Civic sowat 1-2 maande in New South Wales is. Dit sou nie deug nie... Ek sou eenvoudig die kar moes bestel VOORDAT ons vlieg, sodat dit reg kon wees teen die tyd dat ons hier aankom. Die diens wat ek by Honda Parramatta (Trivett Classic Honda) gekry het by Peter Zhang was uitmuntend. Ek het die $2000 dollar deposito met my Suid Afrikaanse kredietkaart gemaak nadat hulle vir my die "Offer to Purchase" ingescan en deurgefaks het. Ek het dit geteken en teruggefaks saam met my paspoort as identifikasie. Ek het selfs 'n spesiale prys beding en 'n model met metallic verf en 'n reeds gemonteerde "towbar" gekry ingesluit by die normale prys. Hulle het vir my 'n volledig uiteengesette kontrak gegee met al die ekstra kostes:
Die motorregistrasie fooi (vir privaatgebruik) is: $261
Verpligte Derdeparty ("Green slip"): $346
2 x Swart en wit nommerplate: $68
Dealer Delivery fee: $2114
"Stamp duty" (amper soos oordragkoste vir karre) : $711 (3% van kar+"dealer delivery" fooi)

Dit beteken mens kan verwag om sowat $3500 aan ekstra kostes te betaal. Let ook op dat die jaarlikse motorregistrasie vir privaatgebruik hier $261 is...dit is soos om R1566 per jaar aan jou voertuigregistrasie te betaal!!! Kla nou net weer oor Suid Afrika se lisensiefooie.

Maar, alles in ag geneem kos hierdie spliternuwe Honda Civic my sowat die helfte as wat ek in Suid Afrika daarvoor sou betaal. Gaan kyk gerus by www.honda.co.za na die nuwe Civic VTi.
Die basiese 1.8 handrat (1.8 i-VTEC LXi) kos R 173400.
Hier kos die basiese 1.8 handrat (1.8 VTi) $ 21500.

As mens nou appels met appels vergelyk is die Suid Afrikaanse prys sowat 46% van die jaarlikse salaris van 'n senior IT persoon. In Australië is die prys net 22% van 'n soortgelyke posvlak se jaarlikse salaris. Wys jou hoe DUUR is karre in Suid Afrika.

Wel, hier gekom moes ek mos net die RTA Customer nommer gaan kry by die lisensie kantoor (wat my so 2 minute geneem het) en die Maandag het ek na Trivett gegaan om die oorblywende bedrag per tjek te betaal. Ek het sommer oor die foon by Auto & General (Budget Direct) in Australië versekering gekry vir sowat $88 per maand. (Onthou om by jul versekering 'n brief te kry wat aandui hoe lank julle geen-eis tydperk was sodat julle 'n beter rating kan kry, anders gaan julle in die orde van $120 per maand betaal). Toe ek daar aankom was die "towbar" reeds gemonteer en die kar reg. Ek het laas Vrydag reeds die gratis 1000km diens laat doen en daarby is die groot dienste op die Honda Civic slegs elke 40000km. Die kar het ook nie 'n "Cambelt" wat vervang hoef te word nie. Hulle vervang amper net die olie met die ander dienste.

Die kar ry regtig baie lekker. Veral die cruise control met die baie spoedbeperkings hier.

Hier is 'n paar fotos...


3 comments:

  1. Geluk met 'n goeie keuse. Die Civic hatchback (ek is 'n hatchback-man)is die motor wat my roer, met sy maankarretjie-looks.

    ReplyDelete
  2. Geluk met 'n goeie keuse! Persoonlik laat die Civic hatchback my bollemakiesie slaan. Ek is mal oor daardie futuristiese maankarretjie-looks!

    ReplyDelete
  3. Pragtige motor! Dankie vir die waardevolle inligting wat jy deel!

    ReplyDelete

Los vir my n boodskap...komaan wees n sport !
Ek lees alle kommentaar eers voor ek dit publiseer.

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Kontak my gerus...

Kontak my as julle wil deur 'n "Comment" by enige post te maak met julle email adres daarin. Ek kry alle "comments" as email voor dit gepubliseer word en sal nie enige telefoonnommers of email adresse op die blog laat kom nie maar dit slegs gebruik om julle te kontak. Groete.

Die mees populêre inskrywings